Ponad dwumiesięczna przerwa w rozgrywkach wpłynęła na drużyny z Bundesligi. Statystyki jasno pokazują, żę piłkarze wypadli z rytmu i trudniej znaleźć im drogę do bramki, ale za to więcej jest nieprzewidywalność i zwycięstw gości.
Bez kibiców, przy pustych trybunach, z wyraźnymi odgłosami kopanej piłki i okrzykami trenerów. Ale też z wieloma emocjami, meczami obfitujący w wiele bramek i zwrotów akcji – tak w tej chwili wygląda Bundesliga. Pewne było już przed jej wznowieniem, że pandemia odciśnie swoje piętno, a statystyki przygotowane przez portal theconversation.com tylko to potwierdzają. W jakich aspektach zmieniła się zatem piłka u naszych zachodnich sąsiadów?
Według oficjalnych danych liczonych od 2002 roku, 46 procent meczów w najsilniejszych ligach europejskich wygrywanych jest przez gospodarzy. Pandemia wytrąciła jednak atut własnego stadionu z rąk. Aktualnie w Bundeslidze zaledwie 19 procent gier kończy się zwycięstwem gospodarzy. Spadł za to współczynnnik średniej liczby goli strzelanych na mecz. Dotychczas wynosił 3,25, teraz wynosi 3,07, co oczywiście i tak jest wynikiem bardzo dobrym. Dla porównania: w Premier League wynosi 2,82.
Choć bramkarze rzadziej sięgają do siatki, to niektóre drużyny częściej przegrywają wysoko. W 224 konfrontacjach przed przerwą, 24 procent meczów skończyło się wygraną trzema golami lub więcej. Teraz wskaźnik wzrósł do 30 procent, co szczególnie zauważane jest wśród czołowych zespołów – Bayernu, Borussii, Lipska.
Generalnie aktualnie panuje w lidze spore rozwarstwienie, bo zespoły walczące o awans do pucharów znacznie rzadziej potykają się w starciach ze słabszymi niż przed pandemią.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1009 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.